POVESTEA MEA

'Nu prea stiu de ce-ti scriu. Simt ca am mare nevoie de o prietenie careia sa-i incredintez nimicurile ce mi se intampla. Poate ca-mi scriu chiar mie. - Antoine de Saint Exupery

Cautari

02 octombrie, 2017

Te-ai schimbat -Autor Mona Georgescu

– ‘’Te-ai schimbat!’’
– ‘’Da? Ma bucur ca ai observat! Sper ca de data asta am reusit. Si pentru ca vreau sa imi pastrez sanatatea mintala, mi-am promis sa am grija ca transformarea mea sa fie de durata!’’
Pentru a putea avea acest dialog trebuie sa iti doresti sa iti recapeti sanatatea emotionala si controlul asupra propriei vieti.
Iar asta inseamna sa fii dispus sa:
– inveti sa gandesti altfel despre tine – evident, cu riscul ca nu toti cei din jurul tau sa nu fie prea bucurosi pentru tine
– intelegi ca relatiile de tip adult-adult nu au nicio legatura cu santajul emotional, cu manipularea si nici cu dependenta emotionala, financiara si materiala; iar daca diferitele tipuri de dependenta sunt baza relatiei tale, atunci relatiile – sau chiar iubirea – sunt interesate, nicidecum dezinteresate
– iti stabilesti granite cat mai sanatoase cu cei apropiati (familie, partener/a, sot/sotie, copii, prieteni, colegi de serviciu)
– intelegi ca in orice relatie, unica persoana asupra careia detii controlul esti TU
– iti propui sa iti constientizezi si apoi sa iti vindeci ranile din trecut
– intelegi ca atitudinile distructive din trecut nu te vor ajuta in prezent si nici in viitor
– inveti ca iubirea neconditionata nu exista – intotdeauna este conditionata de nevoile emotionale pe care le ai tu sau partenerul de cuplu, de trecutul vostru si de asteptarile realiste pe care le aveti unul de la celalalt; pentru ca orice relatie este mai intai o relatie psihologica, iubirea nu are cum sa fie neconditionata
– accepti si intelegi ca ai nevoie sa inveti sa comunici in mod eficient – cu partenerul/partenera, parintii, copiii, prieteni, cunostinte, etc.
– intelegi ca ai nevoie sa inveti care sunt indicatorii relatiilor disfunctionale sau chiar abuzive – nu doar pentru ca acum stii ca cele mai multe familii au generat dezechilibre semnificative in copilaria adultilor de acum si pe care s-ar putea sa ii intalnesti, ci si pentru ca acesta va fi ”un trend” al urmatorilor ani – avand in vedere ca va fi din ce in ce mai putin probabil ca oamenii sa isi doreasca in mod real sa faca schimbari in viata lor si vor continua sa dea vina pe stres, evident, in loc sa invete sa isi controleze viata emotionala si sa se trateze, atunci cand este cazul
– intelegi ca ai nevoie sa inveti sa observi comportamentele oamenilor pentru a-ti da seama daca aveti valori comune
– iti analizezi propriul comportament in anumite situatii care ti-au generat probleme
– ai grija sa nu mai repeti greseli din trecut – uita-te la concluziile pe care le-ai tras din trecutul tau si stii dejace sa nu mai repeti
– inveti sa cauti masculinul autentic, respectiv feminitatea autentica – persoane constiente si asumate, mature d.p.d.v. emotional, nu doar cognitiv, biologic si fizic
– inveti sa eviti persoanele care nu contribuie la evolutia ta
– inveti sa identifici oamenii evoluati, de la care ai ce invata.
”Te-ai schimbat!” – ce inseamna asta?
Inseamna ca ti-ai schimbat perceptia si, implicit, viziunea despre tine si despre viata ta. Stii ce asteptari ai de la viata, stii ce ai de facut in ceea ce priveste dezvoltarea ta personala. Stii ca nu iti va fi usor. Dar stii ca merita. De fapt, stii ca meriti. A gandi altfel despre tine spre asta te duce: spre a avea o viziune sanatoasa despre tine si despre viata ta. Pentru ca unul dintre lucrurile pe care scoala si societatea au reusit sa ne faca sa il invatam cu adevarat ”bine” a fost o viziune proasta despre viata si despre propria persoana. 
Revenind la ‘’Te-ai schimbat!’’ – cu prima ocazie cu care cineva iti va spune asta mirat/a (si eventual nemultumit/a de faptul ca tu evoluezi si ca nu mai poate face chiar tot ce vrea prin viata ta), tu sa ii raspunzi cu mandrie: ‘’Da? Ma bucur ca ai observat! Si sper ca de data asta am reusit. Si pentru ca vreau sa imi pastrez sanatatea mintala, mi-am promis sa am grija ca transformarea mea sa fie de durata!’’
Ce zici? E simplu? E greu? De cand incepi? Si cu ce incepi?
Mona Georgescu
Psiholog clinician de orientare psihanalitica
Consilier NLP integrativ pentru Femei
Trainer Dezvoltare Personala
0